ההתנהלות במתן שירות הלקוחות היא תורה בפני עצמה וכוללת היבטים רבים שקשורים בהכרת צרכי הלקוחות, התאמת השירותים, מענה מהיר ואדיב ושימת הלקוח במרכז. ועדיין, כוונות טובות אינן תמיד מספיקות ולכן יש צורך להיעזר בכל האמצעים הנדרשים להשגת המטרה.
בשורות הקרובות תבינו כיצד מערכת CRM תספק לכם מערך ניהול קשרי לקוחות איכותי שישדרג את העסק שלכם בכמה רמות וימתג אותו כשירותי ומוכוון לקוח.
מהם היתרונות של מערכת CRM?
מערכת CRM היא תוכנה שיוצרת עבור כל לקוח, קיים או פוטנציאלי, תיק ייעודי בו כל הפרטים אודותיו מאורכבים ומוכנים לשליפה מהירה בלחיצת כפתור פשוטה. המערכת בנוייה בצורה של תיקייה גדולה שמחולקת לחלקים שכוללים את כל פרטי ההתקשרות עם הלקוח, המאפיינים שלו, תהליך ההתקדמות בפנייה שלו, מה רכש ועוד.
ניהול קשרי לקוחות שנשען על מערכת CRM הוא ניהול מושכל יותר שכן המערכת יודעת לשלוף לפי הצורך את רשימת הלקוחות שעונים על מאפיינים נדרשים וכך ניתן לפנות אליהם בצורה הרבה יותר ממוקדת, לדעת בדיוק מה רוכשים לקוחות בעלי מאפיינים מסויימים, מתי רוכשים, מיהם הלקוחות הפעילים ביותר ואילו לקוחות "נעלמו" מן הרדאר.
כמובן שהמערכת תומכת לא רק באפיון מעגלי הלקוחות של הארגון אלא גם במתן השירות עצמו. היא מתזמנת את הפנייה ללקוחות, עוזרת לנותן השירות לדעת מי מולו בעת טיפול בפנייה, להמשיך טיפול בנקודה בה הפסיק עמית לצוות, לתגמל לקוחות טובים בו במקום ועוד.
בסופו של דבר מערכת ה-CRM יוצרת סדר רב במתן השירות, השיווק והמכירה כך שהלקוח נהנה מחוויית שירות טובה, אדיבה ומהירה יותר ונותני השירות זוכים לביטחון, התייעלות ונמנעים מטעויות קריטיות.
כיצד בוחרים מערכת CRM איכותית?
קצרה היריעה מלהכיל את כל הדרישות אך להלן החשובות שבהן:
עבודה בענן – ניהול קשרי לקוחות מושכל ויעיל הוא כזה שהגישה אל מערכת הניהול שלו מתבצעת בקלות ובנוחות דרך האינטרנט. באופן זה ניתן להתחבר למערכת מכל מחשב על פי הרשאה, העידכונים מתבצעים באופן תדיר, התקלות מטופלות מרחוק ללא צורך בהשבתת העסק, והנתונים מגובים ומאובטחים 24/7.
אינטואיטיביות והתאמה מירבית לצרכי העסק – חשוב לבחור במערכת שתהיה כמה שיותר קלה להבנה ולתפעול. מעבר לזאת חשוב שגם התפריטים יותאמו בהתאמה אישית לדרישות וצרכי העסק כך שהמערכת אכן תקל על העבודה ולא תיצור סירבול.
סינכרון מלא עם מערכת נוספות – חשוב כי המערכת תאפשר סינכרון עם מערכות נוספות בארגון כגון הנהלת החשבונות, מערכת המלאי, ניהול המשימות ועוד.
תמיכה בקמפיינים שיווקיים – רצוי לבחור במערכת CRM שיודעת לאסוף, לאפיין ולחלק משימות בזמן קמפיינים שיווקיים, כאשר מידע רב של פניות זורם לארגון מכל מיני קישורים ברחבי האינטרנט.
אין ספק כי מערכת ניהול קשרי לקוחות מסוג CRM היא הבחירה המומלצת גם עבור בית העסק שלכם. התקשרו עם חברה שכבר הטמיעה את התוכנה שלה באלפי ועשרות אלפי מסופים בישראל ורק תרוויחו מכך.
המאמר מוגש בחסות זברה CRM
www.zebracrm.com